onsdag 20 januari 2010

Virkade tuppar m.m.

I Porto de Galinhas finns det massor med små butiker som säljer konsthantverk. Det mesta är väldigt dyrt men det är kul att kolla för att få inspiration. Något som det finns mycket av är små virkade tuppar i olika konstalationer. Som nyckelringar, fönsterprydnader, dörrtyngder ja allt möjligt. Jag fick i allafall en väldig lust att försöka virka en tupp själv. Har gjort ett försök ej värt att fotografera men på en brasiliansk blogg hittade jag den här bilden.

När jag surfade vidare hittade jag en massa roliga bloggar med virkade prylar! Nu har jag lust att virka in hela världen i glada färger :) Bilderna nedan kommer ifrån den här bloggen.

5 kommentarer:

  1. Så härliga färger! Och vilket arbete!

    SvaraRadera
  2. tjusigt! vi borde virka tillsammans..jag har en bok med massa roliga grejer man kan göra

    SvaraRadera
  3. Ostoskånskan: Kul att du tittat in! Ja visst är de! Följ länken och titta på tjejens egen blogg vetja! Jag satt i över en timme och beundrade hennes verk!

    Tova: Det vill jag jätte gärna! Det e så smidigt med bara en pinne och när man kan göra så fina grejer! Kram på er!

    SvaraRadera
  4. De runda plättarna på de 2 understa bilderna är ju suveräna - sådana vill jag virka. Skall man sy ihop dom sen eller?

    SvaraRadera
  5. Mian: Hej på dig! Ja jag tror det, eller virka ihop dom på nått sätt? Dom på spegeln kan kanske t.o.m. vara klistrade bara? På tjejens blogg visade hon någon slags halsduk som hon hade gjort av "plättarna" :)

    SvaraRadera