söndag 10 januari 2010

Jag har fått världens öroninflamation. Området runt örat är helt svullet och det gör förjävla ont. Iallafall är det vad jag tror att det är en inflamation men när vi igår åkte in akut till öronläkaren sa han att det var någon slags svampinfektion? På grund av klimatförändringen. Sedan jag var liten har jag haft kronisk hörselgångseksem som någon gång om året bryter ut i inflamation och det känns precis såhär. Det började klia för två tre veckor sen och jag kan bara inte låta bli att klia och så i onsdags kände jag att det började göra ont. I vanligafall brukar det gå över genom att jag får någon slags antibiotika i tablettform och som droppar. Nu har jag fått ut någon slags gel som jag ska smeta i och som på instruktionrna står att den är för oralt bruk? Och dyrt var det, betalade närmare 1000 kr för läkarbesöket. Å än har det inte gjort någon verkan och det har gått två dygn sen jag började behandlingen. Inatt kunde jag inte sova så ont det gjorde...Vill hem till en riktig läkare i Sverige!!!

4 kommentarer:

  1. Men usch då! Hoppas verkligen att du blir bättre snart.. ett tips från lilla faran: en liten bit vilök inlindad i bomull (för att den inte ska bli så stark), man kan göra en liten tuss eller så har man en hel vitlök emot örat. Det är ju inte lika stark när den är hel. Vitlök är ju antiinflammatoriskt iallfall.. ;) man behöver inte ha den mot skinnet ens, för den hjälper ändå.
    Stor KRAM till dig! (Jättekul att läsa om eran resa & se alla fins bilder)

    SvaraRadera
  2. åh min vän, hoppas att du känner dig bättre snart! puss

    SvaraRadera
  3. Nä, vilken osis du har som blir sjuk så långt hemifrån.
    Hoppas att du blir bättre snart så att du kan njuta fullt ut av vistelsen.

    Väldigt intressant tips som Lisa Nyman kom med. Jag tror ju vitlöken om allt gott som finns, så det här tog jag till mig direkt ;)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag äntligen börjat bli bättre igen när jag tillslut fått rätt behandling! Vitlökskuren var faktiskt det första jag provade! Det bränner så skönt och om jag hade haft tålamod hade det säkert fungerat 10 gånger bättre en den där jäkla svampsalvan!
    Reste av öron historien kommer som ett inlägg istället för den blev ganska lång :)

    Kramar till er alla och tackar för omtankarna!!!

    SvaraRadera