onsdag 20 januari 2010

"Estepi"

Idag har jag registrerat mig ett av byns gym för att gå på jumpa! Gick upp ca 06.30, åt en soyayogurt och promenerade nervöst iväg i regnet. Läskigt var det! Gick in, betalade mina 15R$ (ca60 kr) som är priset för en månads träning och stälde mig och väntade på att träningen skulle börja. Det började droppa in tanter som snackade glatt om ditt och datt och när det var dags att gå in kollade jag hur de gjorde och gjorde likadant. Dagens klass var tydligen step-up. Har aldrig tränat step-up så jag har inget att jämföra med men svårt var det att hänga med i alla steg och svettig blev jag. Sista 20 minuterna var armmuskel träning med tyngder och mina armar kändes som spagetti sista omgången. Det förvånar mig att jag orkade hänga med hela träningen! Första träningen sen Nando föddes.

Känns förövrigt väldigt konstigt att jag för lite drygt tre månader sedan inte hade en bebis... Har svårt att minnas hur det var att bara ha sig själv att tänka på och inte behöva vara tillgänglig åtminstonne var tredje timme om inte oftare.

I morgon börjar mamma sin resa till Brasilien och kommer fram på fredag kl 10.30 brasiliansk tid. Längtar jätte mycket! Ska bli mysigt att ha henne här och kul att se vad hon säger om Nandos utveckling :) Han rullar nu obehindrat över på mage! Han är dock inte så intresserad av det längre nu när han kan utan nu är det att ta sig frammåt som är hans största mission. Han kravlar sig fatiskt redan fram! Sakta men ändå! Alla här blir helt förundrade över att han bara är tre månader med tanke på hur stadig han är.

Nu e det matdags, för Nando alltså...

2 kommentarer:

  1. hej syster! du kan inte ana hur mycket jag saknar er! kan ni inte komma hem snart!!! fina ni är allihopa och va stor nando är!!! har också börjat träna i jakan :) 2 gånger i veckan men de e lite skillnad, 75 kr per gång istället för 60 kr i månaden :D hehe. men men saknar er! det är mer än en månad sen vi sågs och kan inte fatta att de är typ lika mycket kvar! ta hand om er och pussa nando från mig! hoppas inte han har glömt mig :(

    syster

    SvaraRadera
  2. Lillalillskrutt! Klart att han inte har! Han kommer att bli superglad att se dig! Jag tycker det känns som mer än en månad! Jag kan knapt komma ihåg hur det var innan vi åkte med att vara själv med Nando på dagarna. Han kommer nog att tytcka att det är konstigt tyst i några dagar inna han vänjer sig. Längtar jätte mycket efter dig med. Snart är vi på väg tillbaka, tiden går väldigt snabt och i övermårgon ska mamma redan åka hem. två veckor bara flög iväg! Kul med träning! Kankse jag också an börja träna på nåt sätt. Måste fixa en barnvakt ;) Puss puss från mig å Nando!

    SvaraRadera