lördag 9 januari 2010





Medans Nando och Junior stack iväg på en liten cykeltur så slutförde jag och Nicolly våra "Brigadeiros". Det var inte så svårt. Det ända som behövdes var kondencerad mjölk, Oboy och en liten klick smör. Sen rör man ihop det i en kastrull på spisen tills det kokar och och fortsätter röra tills det börjar tjockna. Då häller man upp smeten på ett fat och låter svalna innan man ställer in den i kylskåpet tills den blir så hårt att man kan rulla små bollar av den. Vi rullade även bollarna i chokladströssel. Väldigt sött och väldigt gott!!! Våra blev lite kladdiga så de smälter när man tar ut dom ur kylskåpet. Tror man kanske måste låta det koka lite längre än vi gjorde.

Nu ska vi snart åka iväg till en hantverksmässa som började igår. Där ska det tydligen visas hantverk från hela världen!

5 kommentarer:

  1. Fnissar och får lite känslan av: "Rätt glas och rätt bågar"-reklamen när jag ser Nando och Junior.
    Låter väldigt nyttigt med ert godis;) Hoppas ni äter lite grönsaker oxå.

    SvaraRadera
  2. Hihihi ja det har du rätt i :)
    Nej jag vet, jag äter bara skitmat här... och du vet hur det är med grönsaker, några salladsblad och tomatskivor att dela på till middagen. Men vi får väl styra upp dieten när du kommer ;)

    SvaraRadera
  3. Åååå Hantverksmässa låter kul!
    Men vad är det Nando har på huvudet??

    SvaraRadera
  4. säg åt nando att inte tjocka på sej nå mer innan ni kommer hem.. så han kan ha alla kläder jag har åt honom..

    SvaraRadera
  5. Mia: Ja det var trevligt! Jag köppte ingenting men fick massor med inspiration till att göra själv! :) Kommer bilder snart!
    Det är en tygblöja :) Man måste ju skydda det lilla ömtåliga huvudet!

    Tova: Ja det är väl jag som får hålla igen då antar jag vilket är ganska svårt med så mycket gott! :)

    SvaraRadera