fredag 1 januari 2010

Upp och ned för Lissabons gator

Efter en härlig hotellfrukost begav vi oss iväg in till centrum för en liten stadstur medans vi väntade på transfern till flygplatsen. I det nya bärsjalen som vi fått i julklapp av moster Kerstin satt Nando nöjt på pappas mage i drygt tre timmar!







Det finns så otroligt fina hus i Lissabon med mönstrat kakel på fasaderna. Undrar om alla hus var så en gång i tiden? Många såg ut att ha blivit omgjorda och hade istället putsfasad. Tänk om man hittade en konteiner med gamla kakelplattor! Vilken dröm! Jag gick ungefär lika mycket och kollade på marken efter nedfallna bitar som upp på väggarna men hittade inga.






Alla damer skrattade och gullade med Nando på avstånd, eller var det den gulliga pappan som lockade mest? Många snälla kommentarer fick vi iallafall vart vi än gick och pappa berättade stolt att det är en pojke, han heter Nando å fyller tre månader nästa vecka :)

3 kommentarer:

  1. Åh vilka fina bilder från Lissabon du har lagt ut!
    Jag har varit där en gång och jag gick också och dreglade när jag såg alla kakelfasader!
    Jag köpte faktiskt med mig några antika plattor som precis räckte för att göra ett "frimärke" över handfatet i Hökhemmet, men det minns du nog inte...

    Otroligt fina bilder hur som helst. Vilket kakel och bärselen ser både charmig och bekväm ut!

    SvaraRadera
  2. Det måste ha blivit väldigt fint! De vi hittade var inte antika men vi hann inte kolla i så många affärer. Skulle gärna åka dit igen för att lära känna staden lite mer.

    SvaraRadera
  3. Visst får man lust att sprätta bort några plattor ;)

    SvaraRadera