söndag 3 januari 2010

Födelsedagskalas

Igår var vi på födelsedagskalas hos Juniors kusins barn som fylde 7 år och det var som vanligt någon komersiell seriefigur som var temat för kvällen. Kalasen i Brasilien är lika mycket för de vuxnas skull som för barnens och man ska gärna ha det mest påkostade i stan. Sist vi var i Brasilien var jag på en liten killes 3 års kalas som det talas om än. De hade hyrt in ett filmteam som följde den arma stackaren vart han gick och ville att han skulle posera med ett tillgjort flin framför de olika arrangemangen.

Dett fanns ett bollhav, en studsmalla och en clown. Nando provade bollhavet men tyckte nog mest att det var läskigt!


Mmmmmm! Det här är handgjorda sötsaker som är hur goda som helst! Jag har blivit lovad att vi ska gjöra sånna någon dag så att jag lär mig!

Födelsedagsbarnet! Första gången vi var i Brasilien var hon två år och dansade på bordet.


Evelin vann flera lekar och den sista med hjälp av faster ;) Det var hela havet stormar och jag gick in i leken för att vinna om jag så var tvungen att tacklade de andra "mammorna" av stolarna!

Tillslut var det dags för att sjunga "Para Bens" och jag fotograferade glatt. Nando var helt slut och när jag tittade utanför kameraskärmen såg jag en liten tår rinna nedför hans kind. En tyst gråt som ingen la märke till för allt stoj. Lillplutten!!!! Då var det dags att åka hem...

5 kommentarer:

  1. oj lilla Nando!! Det ser minst sagt hektiskt ut :) Här är det fortfarande minus 10 grader och en massa snö och jag är inte alls avundsjuk på er.. Längar tills ni kommer hem!!

    SvaraRadera
  2. Å va långt borta ni är. Vi längtar efter er! Jag ser att bröstlappen på Nandos surfingbrallor fått en funktion :) Den är alldeles blöt. Ta det nu lite lugnt, så Nando hinner hämta andan.
    Stor kram till allihop från Mamma Mu och Faran.

    SvaraRadera
  3. Åsa: Ja det var hektiskt. För tillfället längtar jag nästan till snön för det är hur varmt som helst och man blir helt kladdig av fukten!

    Mamma: Ja prästhagsvägen känns verkligen avlägsen här långt borta i brasseland! Han har fått börja ha en tygblöjja med sig fastknuten i nappen att torka dregel med. Det bara bublar!!! :) Vi längtar efter er och lugnet även om det är skönt att ha semester och massor med egen tid! Men Mamma mu, vi ses ju snart!!! Kram å puss på er!

    SvaraRadera
  4. Hej Lojsan! Va skönt att resan gick bra! Hoppas ni får det härligt där nere, trots värmen.. här uppe i Dalarna har vi haft -30 på nätterna i en vecka nu, och runt -20,25 på dagarna. Har nog aldrig varit med om att det är så kallt, så länge.. :( bilen vill inte va med längre & kallvattnet fryser. Men men, det ska väl ge med sig snart hoppas jag! Annars får det bli häst & släde, som förr, ha ha! :) Hoppas vi ses snart igen.. Puss & Kram! / Lojsan ;)

    SvaraRadera
  5. Åååå Lojsan! Va kul att du läser! Det låter mysigt men jag kan förstå om det inte är det i verkligheten :) När jag berättar för folket här hur kallt det är där hemma kan dom inte relatera till annat än frysen och där är det ju inte äns i närheten av 30- :)

    SvaraRadera