fredag 1 januari 2010

Pust och stön!

När vi gick av planet i Brasilien möttes vi av en temperatur på 29 °C. Till en början verkade Nando mest nyfiken på allt nytt och höllsig lugn hela vägen hem till farmor Terezinha och ca 2 minuter efter ankomst. Sen började värmen krypa in under kläderna och jag kände själv hur jag höll på att smälta bort med mina långkalsonger och jeans. Nando började gråta och blev bara mer och mer panikslagen. Jag slängde typ av mig mina egna kläder och vi spolade upp en balja med kallvatten och försökte svalka honom där men det gjorde honom bara ännu argare. Men en stun efter badet började han lugna ned sig och somnade snart naken på farmors axel. Batteriet i min kamera var slut så har ingen bild tyvärr men de såg väldigt nöjda ut iallafall båda två. Terezinha hade fått låna en resesäng från pastorn i hennes kyrka och där sov han ända till långt in på natten!

När vi skulle gå och lägga oss så upptäkte vi att en fladdermus tagit sig in under taket i den nybygda delen på huset där vi skulle få bo. Den flög runt runt och verkade inte hitta vägen ut. Bara någon minut efter att vi bäddat i sängen såg jag en liten svartgrön fläck på min kudde och konstaterade att det måste vara fladdermusbajs och det var droppen för Junior. Vi plockade ihop sängkläder och madrass och instalerade oss i vardagsrummet.

Nu har Juniors systers man Marcelo spikat upp något slags nät för springan mellan taket och väggen så att fladdermusen inte ska kunna ta sig in mer. Vi får väl se om vi får sova ostört inatt :)


Nando har börjat vänja sig vid värmen och har som väntat många famnar att gosa i. Här Kusinen Nicolly som inspekterar utdelningen av kläderna från farmor. Nando inspekterar mig :)

Gulliga kusinerna trollolo!

3 kommentarer:

  1. vad kul att du skrivit massa! tänkte just på er!

    SvaraRadera
  2. Låter härligt Lisa! kraam!

    SvaraRadera
  3. Wow - är ni i Brasilien!? Så härligt med hela den delen av släkten!
    Nu ska jag skrolla ner och läsa bak-å-fram ;)

    SvaraRadera