söndag 28 februari 2010

Nattinatti

Nando har börjat sova i sin egna säng. En spjälsäng. Första natten sov han ett bra tag innan jag vaknade och såg att han låg vaken. Då fick han sova resten av natten i våran säng. Förra natten var det Junior som vaknade. Jag måste ha sovit väldigt djupt för jag har aldrig varit med om att Junior vaknar och inte jag! Tvärt om kan jag höra Nando skrika från andra sidan huset och Junior snarka brevid honom utan att vakna. I Brasilien hade Nando verkligen sina sovtider och somnade nästan varje kväll kring 20.00 och vaknade 06.00. Jag tänkte att han kanske skulle behålla den vanan och med tidsförskjutningen somna vid midnatt och sova till 10 vilket skulle va jätte skönt! Men i kväll somnade han redan vid 9 tiden så vi får väl se när han vaknar imorgon.

Imorgon börjar Nandos babysim! Ska bli jätte spännande att se hur han reagerar. Han har ju badat i både pool och hav redan och tycker inte alls det är otäkt att få vatten över huvet när vi duchar. Har dock inte vågat doppa hans huvud under vattenytan. Det får instruktören visa!

Godinaighti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar