söndag 21 februari 2010

Softa dagar i Jardim Paulista

Nando har fått ett par nya byxor! Igår visade Terezinha mig hur man trär overlockmaskinen som jag har hemma i Sverige och som har stått oanvänd i snart tre år på grund av att tråden gått av. Jag hade med mig några gamla kläder som vi ärvt av min farmor och hon passade på att sy upp de här. Dom blev jätte gulliga!


Sen blev det badkalas hos grannen. Alamos mamma har varit rädd för att bada honom i kranvattenskallt vatten och Nando visade att det är superskönt! Sen vi kom hit har vi inte värmt badvattnet en ända gång och Nando älskar att bada. I värmen är det det bästa som finns att ta sig en kallduch!

Sen blev det kravlingsrace till leksaksgitarren.

Senare på kvällen började några gubbar spela pagode vid kvarterskrogen. För ovanlighetens skull var set ganska svalt på framsidan av huset så det blev dominospel långt in på natten.

3 kommentarer:

  1. Ja, Nicolli är dominoproffset nr 1. Hälsa henne så mycket från en supporter! Här är det svinkallt. Snöstorm igår. Ni får er önskan uppfylld att det finns snö när ni kommer hem. När kommer ni? Om ni vill bli hämtade på arlanda måste du skriva när ni kommer.

    SvaraRadera
  2. Måste titta en gång till på bilderna. Nando och Alamo ser ut att ha kul tillsammans! Och vilka stiliga brallor Terezinha sytt. Karnevalsfina:)

    SvaraRadera
  3. Ja Nicolli är en riktig stjärna! Längtar efter snön! Nando och Alamo hade det jätte kul! Nu har hans mamma slutat värma badvattnet och badar honom bara i solljummet ;) Ja visst blev byxorna fina! Han har ett matchande linne till!!

    SvaraRadera