måndag 23 juli 2012

Medan jag låg däckad...

Här är lite bilder från första dagen i Bahia da traição. Medan jag låg sjuk i min konstiga magåkomma åkte de andra till stranden.
Nando förstod att jag var sjuk och lät mig ligga ifred. I vanliga fall brukar han vilja att jag följer men och är med på allt. Som tur var fanns det ju många runtomkring som kunde sysselsätta honom.


Tia Lúzia hade inte varit vid havet sedan vårt första besök i Brasilien för sju och ett halvt år sedan. Då var hela min familj med och vi firade nyår i en av Juniors fastrars hus vid stranden Pao Amarello. Tia Lúzia och kusin Alini kom med bussen på morgonen och åkte hem igen vid 16 tiden. Alinis pappa Toinho tog hand om Tia Lúzias Mini Livs under dagen. 
 Nando lekte med sin kusin Antonio Carlos
 Josy med en av Juniors egenhändigt tillverkade brädor.
Här är köket i strandhuset som vi bodde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar