tisdag 24 juli 2012

Bahia da traição

Andra dagen på stranden hade jag blivit så kry att jag vågade mig med till stranden. På darriga ben och med koll på närmaste toalett. Det var strålande fint väder likt dagen innan vilket var tur för oss för den här tiden på året brukar det regna mycket.
Först åkte vi till en strand som låg en bit i utkanten av byn på jakt efter surfvågor.
Vidsträckta stränder perfekta att springa på!
Nando och Antonio var genast igång och byggde. Men sälskapet bestämde sig för att åka någonstans där det fanns möjlighet att köpa mat och dricka.
Nästa strand låg på insidan av ett långt rev så havet var lugnare och mer badvänligt. Men emellan reven fanns det en öppning där det såg ut att kunna bli surfvänliga vågor. Jag höll mig i skuggan.
Junior förbereder en av sina senaste brädor som Nando säger är hans. Jean som var den enda som lyckades stå på brädan föregående dag tyckte att det verkade läskigt att surfa bland reven och avstod denna dag. Men Junior och kusinen Levi vågade sig ut.
När Junior gett upp vågorna, som var aldeles för "tjocka" för att gå att surfa på, var det Nandos tur. Han var riktigt stadig på brädan!
 Med tungan rätt i mun... Det syns att han har det i blodet!
Terezinha, så fin i sin nyinköpta baddräkt!
Här var det Nando som stod bakom kameran...
Efter ett tag tröttnade sälskapet på den andra stranden och begav sig av till en tredje där matförsäljningen kommit i gång. Antonio var snabbt i och badade och fick sällskap av Nando när det var dags för att skölja av sig saltet.
Både rumpan...
och snöppen!
I baren där vi satt serverade de en välluktande soppa full med handskalade räkor och det vattnade sig i munnen på till och med mig som inte ätit på över ett dygn. Men soppan som var gjord på cocosmjölk var tydligen inte så bra för känsliga magar så jag fick nöja mig med cocosvatten som till skillnad från mjölken ska vara väldigt bra att dricka om man är magsjuk.
Havet var fullt av små fiskebåtar och denna var det några killar som höll på att bygga på. När de tog lunch passade Nando på att kolla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar