tisdag 29 december 2009

Resfeber!!!

Imorgon bär det iväg till svärmor i Brasilien. Jag har börjat att packa men jag fattar inte hur vi ska få plats med allt. Inte för att jag, Junior och Nando har med oss så mycket till oss själva utan vi har tömt garderoberna på urväxta kläder och sånt vi inte använder för att ge bort. Det finns alltid folk som vill ha. Och så har vi köpt lite pressener och mamma å pappa har köpt pressenter å så har de gjort lite beställningar på saker som är billigare här t.ex. en multiskrivare! Och så ska ju vi ha med oss varsin surfbräda, vagn och bilbarnstolen...
Ja som sagt...

Första anhalten är Portugal där vi måste övernatta för att sen fortsätta mot Brasilien på nyårsafton. Vi ska tydligen få bo på ett fyrstjärnigt hotell som ligger 5 minuter från centrum med taxi och eftersom planet inte går fören på eftermiddagen hinner vi kanske in en sväng till Lissabon om vi orkar! Jag längtar jätte mycket efter alla där nere, framför allt Juniors mamma Terezinha. Hon är en av de varmaste personerna jag känner och det ska bli jätte kul att få visa upp Nando! Vi kommer troligtvis lagom till nyårsfirandet på deras terrass och det är nästan 10 år sedan Junior firade nyår i sitt eget hus! Ska bli spännande att se vilka som kommer för att träffa oss. Första gången kom de tre bilar med folk till flygplatsen för att hälsa oss välkomna :)

Undrar hur Nando kommer reagera på att flyga och på värmen i Brasilien! Hoppas han inte får ont i öronen när vi lyfter. Jag har fått som tips om att amma honom för att underlätta tryckutjämningen.

Nä måste väl kanske fortsätta med packningen. Jag kommer att ta med datorn så kanske att det kan komma ett och annat inlägg där nere ifrån värmen :) Det lär ju inte vara brist på barnvakter iallafall med farmor och farfar, fastrar och kusiner i samma hus! Tur att jag ammar så att jag iallafall kommer få hålla honom några gånger om dan! Vi Ses!

3 kommentarer:

  1. Låter jätte härligt för er alla tre och för alla släktingar som får njuta an lill-Nando!

    Håller tummarna för att ni klarar packningen! Tänk va skönt att den kommer krympa markant till hemresan! (det brukar ju annars vara tvärtom)... :-)

    Trevlig resa till er!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Uj uj, det var tur att båda mormödrarna var med på Arlanda, med alla era grejer och strul vid incheckningen, ... hoppas de är beredda med flera bilar att möta er i Brasilien och att brädor och vagn hållit i transporten.

    SvaraRadera
  3. Emma: Jo det ska bli skönt med mindre packning på vägen hem. Jag och Junior konstaterade i Lissabon att från och med nu ska vi inte ta med några fler lass med begangnade kläder... ;)

    Morsan: Jo det var det verkligen! Annars hade jag nog brutit i hop där bland alla väskor. Vi blev hämtade av Thiago och Marcelli i en bil och Marcinho i en annan så med brädorna på tacket hade vi gott om plats :)

    SvaraRadera