onsdag 2 december 2009

Ja nu börjar det bli som vanligt hemma igen. Moran och faran kom hem igår och samtidigt blev Morfar flyttad till ett boende bara fem minuter hemmifrån.

I förrgår ringde bistondshandläggaren och sa att de på Danderyd ansåg morfar vara färdigbehandlad och ville få honnom utskriven. Hon trodde inte att han var tillräckligt bra för att komma hem så hon hade fixat ett rum till honom på ett permanentboende. Det kom lite plötsligt och jag var tvunden att bestämma då direkten om vi sulle ta det. Vi hade ju hoppats på att få hem honom men jag tror att de är bättre på att aktivera honom där inder dagarna så att han får tillbaka fysiken. Idag var jag och mamma uppe och hängde upp lite tavlor som han känner igen och julpyntade så nu ser det i alla fall lite mysigare ut. När han kom igår så fanns det i stort sett bara en säng och ett sängbord. Ska bli kul att få hjälpa till och inreda! På lördag ska vi till loppisen i Upplands Väsby för att se om vi hittar nått fint och nästa vecka ska vi åka till morfars gamla hus i Linköping för att hemta hem lite möbler.

Det här är ett träsnitt föreställande Tårtan och Muffa som jag gjorde när jag gick på grafikskolan. Det är nog runt en meter brett och hänger nu i morfars rum :) Såg föresten att min kära vän Emma satt upp sitt exempar av "Tårtan och Muffa" hemma i Norderåsen! Kolla hur fint det blev här!

4 kommentarer:

  1. Jag är helt kär i ditt Mästerverk!!!

    Vad fint att ni julmysar i tårtans boende! Hälsa honom så mycket att krya på sig!'
    Kram, emma

    SvaraRadera
  2. oh det där trycket är så sabla snyggt, ja skulle vilja ha det på en stor tshirt. hade vart fiiiint

    SvaraRadera
  3. Tack Pemmis :) Det ska jag! Nu är nästa steg att börja gå träna så att han slipper rullstolen!

    Hehe Tårtan på en Tshirt, ja det hade vart nått! Vi får väl screentrycka nån dag framöver!

    SvaraRadera
  4. den är verkligen jätte fin! minns den bilden mycket väl! :)

    SvaraRadera