söndag 13 december 2009

Lucia!

Idag var Nando med om sitt första Lusiatåg. Kyrkan var fullsatt och det var tre barnkörer som sjöng. Det var inte alls så stämningsfull som jag hade tänkt mig men det var kul ändå att hitta på något som en riktig familj! Nando satt så gulligt å lyssnade hela tiden som världens mönsterbarn medans andra barn omkring skrek och hade sig. När vi gick hem så snöade det!!! Mysigt!

När vi kom hem var det Lucia på tv och både Nando och Ylle satte igång att yla :)


Först var det Ylle...

Och sen var det Nandos tur!

Måste säga att jag är grymt stolt över att ha lyckats lista ut hur man klipper till ett alldeles för långt filmklipp till två lite kortare! Det var ju faktiskt inte alls svårt!

4 kommentarer:

  1. Åh så gulllig Nando är...och så fint Ylle sjunger med i lussesångerna ;)
    Jag sitter här och smajlar från öra till öra.

    SvaraRadera
  2. Hehe ja! Visst är han! :) Jo för Ylle verkar det vara Lussesånger som gäller! Kul att pappa hann fånga det på film!

    SvaraRadera
  3. Vilken Luciastämning! Jag har spelat upp filmerna för Jessica på jobbet. Jag tycker nästan att Ylle sjunger snäppet bättre än Nando, men han är klart gulligare och "sjunger" med hela kroppen.

    SvaraRadera
  4. Jo håller med :) Tror Nando föredrar "Glada Älgar" låten ;) Det fattas lite hohoho hohoho i de där luciasångerna!

    SvaraRadera