tisdag 15 december 2009

Äntligen vinter!

Nandos första promenad i snön djupt nedbäddad i vagnen. Jag hade båda hundarna med mig som slet åt olika håll så det var inte så lätt att manövrera vagnen i den tjocka snön men Nando sov ändå gott ända tills de sista metrarna :)
När vi kom hem blev det mys i soffan. När jag kom upp från källarn hade Ylle lagt sig ovanför Nandos huvud där draken sitter (på bilden ovan). Min mammainstingt gjorde att jag flög på henne och drog bort henne av bara farten. Det var en blöt ring av smält snö runt honom men han var glad och verkade inte ha tagit någon skada. Ylle blev jätte skamsen och så såg ut som ett litet ynk så efter ett tag lät jag henne gosa lite. Vet inte om hon ville visa sig dominant genom att lägga sig ovanför eller om hon bara ville trösta medans jag var borta? Nando sov iallafall i säkert en halvtimme med Ylle i knät :)

4 kommentarer:

  1. shit va gullig! ligger som en lite farbror och är nöjd

    SvaraRadera
  2. Kungen av gosedjur ser inte särskilt dominerad ut. Mer som en grosshandlare som tar sig en middagslur. Men det var nog bra att du gick på instinkt.

    SvaraRadera
  3. Tovis: visst gör han :) Min lilla Señor Nando!

    Karin: Hehe nä, ser ut att ha det ganska gött! De pussade på varandra lite senare också men det får du inte säga till Junior! :)

    SvaraRadera
  4. Åhhhhh! Vilka underbara bilder! Im melting!!!

    Yllisen vill ligga intill Nandinjho! <3

    SvaraRadera