fredag 11 december 2009

Morgonpasset i P3!

Mitt favoritprogram morgonpasset i P3 med Martina, Hanna och Kodjo bad för ett tag sen sina lyssnare att skicka in mormorsrutor till programmet för att göra världens finaste täcke och här ser ni resultatet! Mitt bidrag som finnes nedan kom aldrig med. Ja va för långsam.

Det är så underligt hur man tänker sig att folk ser ut utifrån hur de låter! Jag hade en helt annan bild av de här tre! Så här Åsa, du som undrade hur dom ser ut! Den översta e Martina, han i mitten Kodjo å nederst min favvo Hanna! Otippat va! ;)

För övrigt så älskar jag tanken på ett kollage av olika mormorsrutor! Jag har en tendens att göra för "fint" och det blir inte samma känsla! Men det var synd på min fina ruta! Kanske att den kan bli början på ett nytt lapptäcke? Jag vet att jag inte har så himla många läsare men det skulle ju vara grymt kul att göra ett sånt härnt kollage av alla möjliga rutor! Är det någon som vill hjälpa till? Skicka i så fall en ruta till mig på adressen Prästhagsvägen 35, 196 30 i Kungsängen så lägger jag upp resultatet här!! Den jag gjorde är ca 10x10 cm. Vi får väl se om det dyker upp nån ruta ;)

4 kommentarer:

  1. sjukt snyggt..måste lära mej göra mormorsrutor..men det verkar så svårt när man ska ha massa trådar hängandes samtidigt..du får visa mej snart!!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det e inte så svårt som det ser ut :)

    SvaraRadera
  3. Jätterolig idé!
    Det är klart att din fina ruta måste få sällskap.
    Jag ska beta av några inlägg som handlar om vår keramikhelg, men sen kan jag göra ett upprop från min blogg och länka till det här inlägget!

    Hmmm, det gäller att komma ihåg det också - jag är så himla disträ.

    SvaraRadera
  4. Åh tack Christina! Då kanske Nando får sig en mormorsrutefilt tillslut :)

    SvaraRadera