onsdag 28 oktober 2009

Mayas födelsedag!

Min gulliga syster fyller år i dag och hon har en tradition att skicka ut en önskelista ca en månad i förväg för att försäkra sig om att hon får det hon vill ha. I år så önskade hon sig att jag sydde ett par kuddar till henne av ett tyg som hon hittat på Ikea. Jag har gått och känt lite ångest över de där kuddarna för jag har ju knappt tid med nått nu för tiden men idag, på dagen D, så tog jag med mig Nando till syrummet och satte igång. Han gillade inte att jag hade uppmärksamheten på annat håll men efter envist vaggande sov han i 5 minuters etapper. Det blev alltså en del avbrott under tiden men jag blev färdig! Är otroligt nöjd med resultatet! Det blev lite tyg över och av det funderar jag på att göra en tygpåse när jag hinner.


På dagens schema hade jag även efterkontroll på MVC inplanerat och därefter kommunal färd till Maya och Jocce för att fira födelsedagen. Jag hade oroat mig jätte mycket för hur det skulle gå på undersökningen men det hade jag gjort i onödan! Lagom till när det var dags att gå så somnade Nando och sov snällt ända tills vi var i Mayas trappuppgång! Besöket på MVC blev ändå en ganska obehaglig upplevelse. Jag har gått och oroat mig för hur mina stygn har läkt så jag ringde förra veckan och bad att få komma på efterkontroll på här där jag bor eftersom jag inte är lika rörlig längre. Jag har under graviditeten gått på Mama Mia i stan och jag fick tjata mig till att få komma dit i stället. Det vanligaste är att man går på efterkontroll där man gått under graviditeten men det här var ju ett besök av lite akutare karaktär. När jag kom dit blev barnmorskan för det fösta förvånad över att jag hade en bebis med mig. Vad skulle jag göra av honom annars då hade hon tänkt? Å sen va jag typ tvungen att förklara skälet till mitt besök 10 gånger innan hon fattade vad hon skulle göra. Allt var normalt som tur var och det kändes som hon tyckte jag var en hypokondriker som slösade hennes tid. Hon försökte hålla masken dock och utbrast gång på gång ”kul med en bebis va”. Eh ja… Hade ingen lust att öppna mig för henne direkt. Fick hennes visitkort så nu vet jag vem jag ska be om att INTE få träffa nästa gång!

Hos Maya blev vi bjudna på diverse arabmat och hon hade gjort jätte fint! Närvarande var hela familjen samt Jocces föräldrar. Grattis igen kära syster! Nu är det ett år till nästa gång!

Dagen i ära så fick Nando ha sina finaste kläder! En pressent från en kollega på jobbet :) Jag tyckte de matchade Mayas nya kuddar!

1 kommentar:

  1. Det lät trevligt med Mayas födelsedag! Vilka fina kuddar du gjort till lillasyster!

    Kram Emma

    SvaraRadera