fredag 16 oktober 2009

Äntligen en lugn stund!

Idag har Nando varit på hugget hela dagen och börjat skrika så fort jag lagt honom i från mig... Men till slut så gick vi ut på en promenad och då somnade han äntligen och sover fortfarande. Det blev inte någon lång promenad för det började regna efter 5 minuter men det var skönt att komma ut och få lite frisk luft iallafall!

Jag har börjat inse nu att den här mammaledigheten inte är den efterlängtade semester som jag naivt trott utan att det faktiskt är ganska jobbigt. Hade en liten deppstund igår å allt kändes jobbigt när jag insåg att det kommer att va så här varje dag en ganska lång tid framöver. Störd nattsömn, spända värkande bröst, ensam hela dagarna, hela tiden på sin vakt, oro för att göra fel och att han ska börja gråta… Å när han ligger där och sover på bröstet och luktar så gott och är som en varm liten mysklump så vill man inte resa sig upp och försöka lägga honom i sängen för då kanske han vakna och så är det så mysigt men fjärkontrollen ligger för långt bort och det går inte att virka mormorsrutor med en hand... Jag får lite ångest varje dag när klockan närmar sig 10 och alla börjar röra sig iväg till sina jobb och jag blir kvar hemma ensam.

Jag antar (hoppas) att det är en period som går över och snart är det söndag och då är Junior hemma hela dagen!

Har föresten bakat en äppelkaka idag! Den blev bränd i kanterna och lite smetig i mitten men äsch! Den va god ändå!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är duktig söta vän!! Kan just tänka mig att det har blivit en liten omställning för dig nu.. ;) Puss!

    SvaraRadera
  2. Tack gullis! Ja jag vänjer mig nog så småning om :) å nu njuter jag av att det e söndag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror man vänjer sig efter ett tag! Du kommer klara detta bra :)
    Fortsätt skriva och lägga upp bilder, det är roligt att läsa!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Tack Pemma! Va roligt att det är någon som följer! Har inte hunnit uppdatera så mycket men jag gör det så fort jag får en liten stund över! :)

    SvaraRadera