fredag 9 oktober 2009

Idag kom ett brev på posten vars innehåll gav både mig och Junior tårar i ögonen. Det var detta fina halsband med ”Nando” ingraverat från min söta kusin med familj! Tack Mia, Stefan, Athena, Cassandra och Simona!


Idag har jag och Nando varit ute för första gången sen vi kom hem. Vilken underbar dag och vilket härligt höstväder! Jag fylldes av energi och lyckokänslor bara på den korta biten till bilen. Först var det återbesök på BB vilket gick hur bra som helst! Vi fick träffa en jätte gullig barnmorska som gav mig massor med komplimanger för min fina son och Nando passade på att göra både det stora och lilla när vi va där så vi fick visa på vår utarbetade blöjbytarteknik. Nando höll sig lugn hela tiden och grät bara lite efter att ha kissat ned sina kläder för andra gången under blöjbytet. Så skulle vi amma och han tog tutten i perfekt grepp på 5 sekunder vilket hemma kan ta tio minuter ibland och så åt, och åt och åt han tills jag blev nervös att det skulle bildas kö utanför och att barnmorskan snart skulle be oss att gå! Men barnmorskan pratade på och verkade nöjd med det hon såg.

Stolt åkte vi hem och gjorde oss i ordning för en utflykt till stan. På vägen in åt vi och sen fastnade vi i bilkö så när vi väl kom fram efter närmare två timmar i bilen var jag helt slut både fysiskt och psykiskt. Således blev besöket inte riktigt den trevliga höstutflyckt som jag hade tänkt mig men vi hann i alla fall hälsa på mormors kollegor på Fox Illustration och besöka pappa Junior i butiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar