tisdag 13 oktober 2009

Mardrömsdag på Syfestivalen

Jag kunde inte hålla mig därifrån i söndags så jag pallrade mig iväg med Nando och mitt stödteam i form av Junior, Mamma och Maya, till syfestivalen i Kista.
I samma stund som jag gick in i mässhallen så ångrade jag mig bittert! Alla tanter i närheten vände sig om och studerade Nando som låg och sov på pappas axel. Flera kom fram och pillade på honom och frågade hur gammal han var. När jag svarade att han bara var en vecka flämtade de till med sur min och undrade vad vi gjorde där egentligen. Jag kände det som om alla blickar riktades mot oss och ville bara springa därifrån men började istället fumligt gömma Nando under en filt. Skuldkänslorna brände i mig och jag kände att gråten var nära! Som tur var va Junior oberörd av alla tjurtanter och drog iväg mig bort ifrån den lilla folksamlingen som hade bildats kring oss. Det var hemskt! Resten av tiden gick jag med övertäckt vagn några meter bort från Junior och Nando och tittade bort så fort någon försökte få ögonkontakt. Efter ca två timmar med ytterligare ”stackars barn” kommentarer efter oss så var vi alla mätta och åkte hem. Hemska människor! Och inte tyckte jag det var särskilt inspirerande att gå där bland alla färdigihopplockade paket med lapptäckstyger och garner som man lika gärna kan köpa i en syaffär!

Igår gjorde jag min allra första utflykt på egen hand med Nando i barnvagnen! Han somnade som en stock så fort vi kommit utanför dörren och sov sedan under hela turen! Vilket härligt höstväder! SÅ skönt att komma ut i frisk ock kall luft! Jag gick till Kungsängens garnafför för att köpa garn till en filt som jag tänkte göra av mormorsrutor (inspirerat av min kompis Hanna med bloggen Fitt Force Five). Tjejen som har den är jätte gullig och tyckte att jag skulle komma dit och lära mig sticka nån dag. Hon berättade att det är några stammisar som brukar komma och sitta där och hjälpa varandra! Mysigt! Det ska jag absolut göra när jag och Nando känner att vi måste komma hemifrån lite!

Dagens Nandorapport: Idag har vi varit på första BVC kontrollen och allt stod rätt till förutom att Nando har fått nånting som kallas Torsk på tungan. Den är tydligen någon slags svamp och ligger som ett vitt lager på tungan som jag ska pensla med en bikarbonatblandning 4 gånger om dagen tills det går bort. Jag får be Junior hjälpa mig när han kommer hem. För övrigt så tyckte barnmorskan att han verkade må prima och han väger för närvarande 3559g!

I lördags var Maya och Jocce på besök och då tog Jocce denna fantastiska bild!

2 kommentarer:

  1. Fyyyy sjutton vad upprörd jag blir!!! Något av de värsta jag vet är när människor sneglar och fäller kommentarer som rör barn och även djur. "oj vilken smal", "hmm vilken svankrygg", "borde inte ditten", "borde inte datten"...

    Jag fick några kängor när jag tog med Dylan in till stan om klockan var efter en viss tid. Folk kan ta sig i wööööööva!!! Sköta sitt eget, för alla sköter saker på sina sätt, och inger är mer rätt eller fel!!! Bolocks va upprörd jag blev! ;-)

    Det lät ju dock mysigt med sytanten! Mamma går alltid till henne och hon är så gullig! Jag köpte en fin mössa som hon stickat kom jag på nu :-)

    Kram till er underbara som gör saker perfekt! På ERT SÄTT!!!!!!

    SvaraRadera
  2. åå Emma gulligast i världen! Skönt att ha ditt stöd :) Jag kan tänka mig att det är det samma gällande hundar och det är sjukt irriterande! Det värsta är att man lätt tar åt sig får dåligt samvete!

    Stor kram!

    SvaraRadera