torsdag 1 oktober 2009

Oxytociner och barnvagnsinköp!

Tänk att man kan bli så exalterad av en sak som att köpa barnvagn?! Det är väl alla Oxytociner förstås men ändå. Och nu har den äntligen kommit! Tro nu inte att jag gått och köpt en ferarri model för flera tusen, nej. Som ni kanske märkt så är jag ett fan av second hand och älskar att göra FYND! Jag har varit en aktiv besökare av blocket med en känsla av att nånstans där ute så finns den perfekta vagnen (tänker precis likadant om boende, därav vårt ganska osvenska boendeförhållande) och det gjorde den.

Den var en lördag för tre veckor sen, hemmasittandes och i försök att ta tag i studierna så kunde jag inte låta bli att gå in på blocket och skriva det magiska ordet ”Barnvagn” i sökfältet. Långt ned, förbi alla alldeles för dyra vagnar så hittade jag en annons ”billiga barnvagnar, 200kr”. Där var det en kvinna som hade ett helt gäng av lyxiga vagnar (till lyxiga pris) men längst ned så stod det att hon även hade en Emmaljunga för 200 spänn och i grankommunen till råga på allt! Jag ringde såklart direkt och bestämde mig för att åka å kolla på en gång.

När jag kom dit var det lite av en besvikelse, vagnen hade vara en sittdel och det som säljaren hade trott vara en hårdlift var egentligen bara nått slags skydd. Det visade sig att kvinnan hade lånat ut en vagn till en kollega och fått denna tillbaka istället och när hon såg att det inte riktigt va vad jag letade efter så sa hon att hon skulle höra med kollegan om han eventuellt hade ligginsatsen kvar. Vi bestämde att vi skulle höras inom några dagar och när jag ringde sa hon att vagnen var komplett med liggdel, sittdel, hårdlift och extra hjul + ett litet parasol. Kollegan hade dessutom den andra vagnen kvar som hon hade lånat honom i första hand vilken hon sa var i bättre skick så jag kunde välja om ville ha den i stället! Kollegan skulle dock inte kunna ta med dem till jobbet fören efter några dagar så jag skulle ringa igen efter helgen. (olidlig väntan för en gravid med bara några veckor kvar! Man vill ju att allt ska va något sådär i ordning innan bebben kommer!) Sen dess har vi pratats vid flera tillfällen och kollegan verkar inte vara den mest pålitliga. I tisdags så hade han åtminstone lyckats få dit ligginsatsen till den första vagnen så den snälla kvinnan tyckte att jag skulle ta den och sen komma och byta när den andra nu kommer! Kanske jag köper den också, jag menar Emmaljunga för 200 kr ju inga pengar! I värsta fall kan jag ju sälja den på blocket! :) Kom såklart hem helt exalterad och blev grymt förvånad (och lite besviken) att inte Junior tycker det är lika spännande som jag!

Så nu står den alltså i vårt vardagsrum och jag har tvättat alla tvättbara delar! Den är jätte fin! Aldrig hade jag trott att jag skulle komma över en sån fin vagn!


Alltså detta är vår trädgård och inte vårt vardagsrum om nu någon inte förstod det :)


Visst e den fin!!! Lufthjulen hade kollegan föresten inte hittat så dessa får duga så länge men nått säger mig att Barnhans kommer tycka det är helt ok!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin barnvagn Lisa!!! Jag och Anders har typ diskuterat barnvagnar och nybarnvagnsköpare, med senaste designen, hjulen, fälgarna osv flera gånger, när det finns massor av kanonsnygga begagnade barnvagnar till ett bättre pris. Om man börjar kalkylera spar man ju åtskilliga tiotusentalskronor om man köper begangnat istället för allt nytt. Babybjörngrejen du hittade och nu denna superfina barnvagn!!! Stor kram till dig! /Emma

    SvaraRadera
  2. Gullig! Varför tittar föresten du och Anders på barnvagnar ;) Det e väl inte nått på g som inte ja vet om!!!? Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefin barnvagn Lisa! Det är så kul att ni väntar barn!

    Jag såg att du hade blivit "följare" på min blogg:)
    Har du något liknande? Jag har kikat men hittar inget?

    Sen får du fixa en blogg åt Karin så jag har lite koll på henne ;)

    SvaraRadera