fredag 23 oktober 2009


Idag har lillsyrran varit här och vi har druckit te, ätit pannkakor, gått promenad och så har hon fått mig att skaffa ett Farmwille på Facebook. Så otroligt skönt med sällskap och att få lite avlastning i gosandet! Måste säga att hon har en förmåga att få Nando att sova! Han verkar trygg med henne!

Denna vecka har det hänt något kul varje dag! I måndags hade vi hembesök av barnmorskan och Nando skötte sig finfint! Han låg och sov när hon kom och gjorde inget ljud ifrån sig förutom några fjärtar! När han vaknade så visade han sin mest nöjda sida och barnmorskan tyckte att han såg ut att må bra. Han hade gått upp 200g sen förra veckan och vägde ca 3770g! På kvällen kom Åsa förbi och i tisdags fick vi besök av Tova och Bina!



I onsdags var Nando på sitt första styrelsemöte på Misa. Kul att träffa kollegor och få visa upp min fina kanelbulle! Å igår va det Misa-dags igen då en konferens som jag varit med och planerat gick av stapeln. Jag var jätte nervös först över hur vi skulle orka med en heldag med föreläsningar och massor med folk men det gick faktiskt väldigt bra! Jag fick lite hjärtlappning av allt folk till en början men det gick över varteftersom och Nando var nöjd och sov mestadels av tiden. På vägen hem åkte vi tvärbana och tunnelbana för första gången, i rusningstrafik dessutom, och shit va mycke folk det var överallt! Jag börjar undra om jag börjar få torgskräck! Jag har aldrig förut störts av trånga perronger! Sen gick vi ned för en sån där lång ramp nedför en trappa med barnvagnen för första gången! Det var ungefär lika läskigt som att droppa med skateboard å jag var tvungen att fråga en som såg snäll ut att gå framför! Det gick bra och var inte alls så tungt som jag trott och nu vågar jag nog gå ned för en sån på egen hand!

Imorgon ska jag träffa bokklubben(!!!) och denna gång är det jag som har valt bok. Vi ska läsa ”Andarnas Hus” av Isabel Allende. Ser jätte mycket fram emot att träffa kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar