onsdag 7 oktober 2009

Äntligen hemma!


Tack för alla fina kommentarer! Jag visste väl att det inte bara var jag som tycker han är underbar!

Nu har vi kommit hem! Vi anlände igår mitt på dagen efter två sköna om än omtumlande dagar på BB hotellet. Där hade vi vårt eget hotellrum med allt som ett sådant ska innehålla för högsta bekvämlighet + att det då och då knackade på någon trevlig barnmorska för att se hur amningen gick eller bara så att vi mådde bra. Jag blev uppvaktad med värktabletter och uppmuntrande ord om hur mycket mat jag hade eller hur bra lille Nandinho åt. Läkarbesök fick vi göra på andra dagen och där fick Nando toppbetyg i alla undersökningar! Samma gällde hörselprovet som gjordes på rummet och alla tyckte de att han var så lugn men med en intensiv och vaken blick. Klart att man blir stolt!!! All uppvaktning där kontrasteras mot lugnet och ensamheten här hemma.

Idag har jag varit hemma själv med Nandinho och det har varit spännande men läskigt! Jag har i stort sett ägnat dagen i horisontalläge med kanelbullen på bröstet eller tätt intill växelvis sovandes/ammandes. Att det ska vara så svårt att lägga ifrån sig honom! Vid minsta lilla gny så får han komma upp igen. Jag har börjat få lära om saker som t.ex. att bre en macka med en hand eller köra enhandsfattning på tangentbordet. Är det sånt som alla mammor kan?
Nu hoppas jag att någon mer ska få för sig att komma hem snart så jag får lite vila. Det är underbart att ha den lille varma gosklumpen intill sig men samtidigt ganska psykiskt påfrestande på ett sätt som är svårt att beskriva. Jag antar att det släpper vart eftersom jag vänjer mig vid hans ständiga närvaro. Jag kan fortfarande överväldigas av någon slags overklighetskänsla när jag ser honom som gör mig otroligt emotionell!

Jag får ta och berätta mer ingående om våra upplevelser från de första dagarna vid ett annat tillfälle för jag börjar bli lite trött i armen!

2 kommentarer:

  1. Åhhh vilka mysiga bilder och fin text Lisa!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder Lisa! Grattis ännu en gång! Ska bli kul att få träffa er alla! Kramar Minna

    SvaraRadera