söndag 17 juni 2012

Sommarlov

Nu har sommarlovet börjat och snart kanske semesterkänslan kan infinna sig också. Det har varit så mycket de senaste dagarna så jag har inte haft en stund över att tänka klart. Men imorgon bär det av till Brasilien äntligen där Nandos farmor och farfar och alla andra släktingarna väntar! Kan knapt tro att det är sant. Men nu lämnar jag lägenheten i min systers händer och hoppas att allt ska gå lugnt till när vi är borta. Hon har lovat att ta hand om mina växter på balkongen och så här såg det ut igår när tomaterna fått flytta över till större kärl.

Sommarblommor

Luktärt

Blandade sorters luktärt där Vildärt från Cicilien klarat sig bäst. Kanske får de sällskap av några "svartöga" senare.

Kryddor
"Kryddhyllan" med oregano, koriander och basilika. På bordet ser ni Nandos planta som han satt på dagis. Har för mig att de sa att det är en solros. 

Potatis
Till vänster är det sockerärtor och till höger har jag satt några potatisar som hade grott i skafferiet. Ska bli spännande att se hur det utvecklas på balkongen och syrran har lovat att rapportera!

Tar med mig fröer till Brasilien och tänkte pröva att så lite där. Det lär ju växa så det knakar så varmt och soligt som det är!! Har köpt de här också och tänkte prova dem när vi kommer fram. Ska bli kul att se hur det funkar! 
Örtig
ska bara vara att hälla på vatten tror jag? 

Örter



Jamen på återseende då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar