tisdag 15 november 2011

Sista skörden

Tomater
Mina pärontamatplantor har gett frukt sen i juli och ända fram till nu. Men nu börjar de se lite skruttiga ut så det är nog dags att låta dem hamna i föräldrarnas kompost.
Tomater

Begonia
Av daliaknölarna som jag köpte på rean var det bara en som kom upp och den började blomma för några veckor sen! Det är helt sjukt att det har kunnat hålla sig så grönt på balkongen ända in i november! Men jag hörde att det ska bli frost i natt...
Röd paprika
Röd Paprikan har inte hunnit bli så röd
Krasse Krassen som jag satte alldeles för sent började blomma i september. Det var också bara ett av fröna som tog sig men det tog sig väldigt fint tillslut!
Känner mig ganska nöjd med årets odlingssessong och jag har lärt mig jätte mycket inför i vår när det börjar igen! Nästa år ska jag hålla lite bättre koll på när allt ska sättas osv och kanske inte sätta fullt så många av varje!

Nu ska jag njuta av de sista tomaterna!! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 kommentarer:

  1. Jag sådde mina tomater och paprikor för sent, men jag plockade av de gröna tomaterna innan frosten kom och de har fått legat inne i på ett fat vid köksfönstret och alla blev röda efterhand. :) (Jag lade även några gröna äpplen bland dom för då ska dom tydligen mogna fortare.) Av paprikorna blev det bara en minipaprika så jag tog in den plantan och nu har även den blivit röd. Men jag ska vara ute i bättre tid med sådden nästa år! Kram på dig min fina vän!

    SvaraRadera
  2. Jag prövade att lägga in ett gäng men de mognade aldrig utan har skrumpnat ihop allihop. Vet inte om de stod för varmt. Har inte orkat ta in allt än så vi får väl se om de klarar frosten :-) ja det ska bli kul nästa dessäng när man vet lite mer hur det funkar!

    SvaraRadera