torsdag 26 november 2009

Sovmorgon!

Idag spenderade jag hela förmiddagen i sängen med frukost, bokklubbsboken och Nando snusandes brevid. Det var underbart! Han e så mysig när han vaknar. Han ligger och knorrar och skiner upp när han ser en och sen kan han ligga och prata jätte länge! Idag låg han och sa aaaaaaaaaaaaa i samma tonläge i nån minut som om han lyssnade på sin egen röst :) Det är mycket lättare att hitta på saker att göra nu när han är mer vaken och nöjd. Jag börjar förstå lite mer av de andra mammorna i min grupps trygghet eftersom deras barn är nästan en månad äldre. Det lilla försprånget betyder nog mycket!
Sen fick jag ett meddelande från en i mammagruppen som frågade om nån skulle till öppnaförskolan idag så jag gick dit en stund. Det var jätte trevligt och det är mycket roligare att träffa någon som är i ungefär samma stadium. Hämtade gipsavgjutningen också och den blev ganska bra! Nu ska den bara torka. Jag ska nog köpa lite gips och göra fler hemma så att jag kan ge bort till folk.

2 kommentarer:

  1. Men gud vilken fin liten gipsavgjutning!!! Den måste ni ju ha i ett kommande badrum ju!

    Du beskriver så fint Nandos små ljud som han har för sig. Mitt hjärta börjar dunka.. ;)

    SvaraRadera
  2. Tror du man kan det? Med fukt och så tänkte jag? Det skulle ju va fint i så fall!
    Ja han e himla mysig :)

    SvaraRadera