söndag 22 november 2009

Happy Friendships Day!

Vilka mysiga vänner jag har! Vårt gamla kompisgäng från förr som ivanliga fall är utspritt över landet var samlat igår då vi firade vår egna högtid Happy Friendships Day! Emma och Anders hade kommit ned från Jämtland och under kvällen dök även Vivi upp som en liten överaskning!! Det blev en lugn kväll med tjuvsmak på glöggen och prat om gamla minnen :) Nando var med och var lugn hela kvällen! Inte ett enda litet gnäll gav han ifrån sig utan verkade nöjd med att få sitta med och lyssna! Det blev en sen kväll och vi var inte hemma fören vid två tiden.

Nu har föräldrarna åkt till Sydafrika i en vecka så jag, Junior och Nando har huset för oss själva! Det det ekede tomt igårnatt när vi kom hem och hundarna var som helt förtvivlade. De tycker väl det är jätte konstigt eftersom det i vanligafall är full fart hemma långt in på natten.
Tårtan ligger sen en vecka tillbaka inne på Danderyd för en oidentifierad infektion så det är verkligen tomt! Han har varit väldigt trött i några veckor och igår när vi var och hälsade på var det en helt annan person en den som lämnade oss. Han låg och sov när vi kom och såg så liten och ynklig ut utan sina löständer. Sjukhuskläderna och miljön gjorde inte intrycket bättre. Jag hoppas att han kan orka komma iform igen men sjukhuspersonalen verkade inte tycka att han var rehabiliterbar... Det är sjukt hur mycket som kan hända på en veckas sängliggande! Innan han åkte in så var han ju ändå uppe och gick minst fyra gånger om dan och nu vågar dom inte ens låtaa honom sitta! När vi påpekade att hans rollator bar borta så frågade personalen förvånat "vadå, kunde han gå när han kom hit?" Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på att han ligger där alldeles ensam hela dagarna utan någon som ens försöker aktivera honom.
Nä nu ska jag göra mig i ordning för att åka och hälsa på! Kommer igen snart med en Nandorapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar