torsdag 12 november 2009

Klagosång...

Jag önskar mig ett eget hem som jag kan inreda efter eget behag å där jag slipper tänka på annat än Nando, mig själv och Junior. Visst att det är skönt att bo hemma hos mamma och pappa som kan hjälpa till med Nando när de är hemma med det blir ju en himla massa mer jobb också. Gamla Muffa som kissar inne och som jag måste torka upp efter och Morfar med hemtjänsten som springer in och ut hela dagarna och som man måste ha koll på så att dom gör sitt jobb.

Jag längtar efter att slippa alla andras stök och att kunna göra det lite mer bebisvänligt. Jag är trött på att behöva plocka undan efter oss varje dag och att över huvudtaget behöva ta hänsyn till alla andra. Idag kollade jag på hemnet för första gången på jätte länge men jag får bara ångest av att det inte finns något som passar. Vi kan inte bo i lägenhet för att Junior får klaustrofobi i lägenheter och så måste han ha tillgång till verkstad i anslutning. Så det måste vara ett hus eller radhus med garage men allt i vår prisklass ligger antingen jätte långt bort i typ Bålsta eller så e det fallfärdiga med enorma renoveringsbehov. Junior säger att han inte är rädd för att jobba och att vi kan göra mycket själva men när ska han få tid? Han är ju knappt hemma? Det skulle sluta som ett fall för Arga Snickaren! Alla par som ställer upp där är likadana och jag ser framför mig Junior med alla oavslutade projekt och att jag får utskällningar för att jag ”ju låter honom sätta igång dem och inte säger nej”. Nä, det finns ingen bra lösning på det hela. I alla fall kan inte jag komma på någon…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar