måndag 23 november 2009

Nandorapport...

I onsdags var vi på BVC på rutinundersökning och fick veta att Nando gått upp ett halvkilo sen sist! Han vägde nu 4870g och var 54,4cm lång och följer sin egen kurva precis som han ska! Det är alltid lika spännande att gå dit och få bekräftelse på att han växer och mår bra!
Han har blivit mycket tryggare de senaste två veckorna och han är nöjd långa stunder utan att man håller i honom! Han kan ligga länge och prata på rygg eller träna på å krypa och lyfta huvudet på mage! Han suger mer och mer på händerna nu och det är bara en tidsfråga innan han hittar sin tumme så vi har börjat att låta han ha nappen lite mer nu. Förut har han bara haft den när han ska sova på natten. Det är verkligen en gudagåva och med nappen så har han knapt gråtit på flera dagar! Tur är det för det är det värsta som finns! Det gör fysiskt ont i kroppen när han gråter och värst är det när man inte kan hålla om honom och försöka trösta! Idag när vi var på väg hem från Danderyd så började han gråta i bilen och Junior försökte lugna honom men det gick inte! Jag började typ må illa och fick verkligen anstränga mig för att kunna fortsätta köra! När vi kom fram var han helt svettig och hulkade i flera minuter! Det var hemskt och jag kände mig som världens sämsta! Jag är överlycklig att han inte är ett kolikbarn för jag skulle inte stå ut!

Det verkade vara lite bättre med Morfar idag! Det var aldeles nedsläkt och han låg och sov när vi kom. Jag tycker de borde ha tänt på dagarna iallafall så att han får någon slags uppfattning om det e dag eller natt! Speciellt nu när det är så mörkt ute. Inte konstigt om man är trött om man ligger i ett mörkt rum hela dagarna! Man han hade ätit och druckit bra och sa faktiskt att han ville komma upp en stund när jag frågade men sjukskötersorna vågade inte eftersom han varit sängliggande en vecka. De ville vänta tills imorgon då en sjukgymnast kunde vara med. En av dem lovade att hon skulle se till att det kom en sådan till honom imorgon för att undersöka om han var pigg nog för att lämna sängen. Vi fick hyra en tv åt honom iallafall och han verkade lite piggare när vi skulle gå! Det var dansbandskampen på tv och han log när jag sa att vi skulle komma imorgon igen :) Lilltårta! Hoppas han blir bättre så han får komma hem igen! Det e tomt här utan honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar