onsdag 27 mars 2013

Besök hos Tio Fabio

Juniors morbror Fabio har nyligen flyttat från Sao Paulo till ett hus i närheten av stranden i Pau Amarelo som ligger några kilometer ifrån där vi bor. Deras hus ligger granne med ett stort muromringat område med skog och så fort man skär upp en mango så kommer grannarna på besök.
 De var ganska svåra att fotografera de livliga Saguinerna. Men det märktes att de var hemmastadga och var inte rädda när vi närmade oss.

Här är moster Edna som nyligen har öppnat ett litet hål i väggen på marknaden i Paulista där hon serverar lunch för 7 reais (motsvarande 28 kr). Verksamheten har redan börjat rulla och säljer mellan 10-20 luncher varje dag vilket är väldigt bra för en så liten restaurang. Jag har själv inte varit där vid lunchtid än men någon annan dag går vi dit! Hon lagar fantastisk mat, det är något som är säkert!!!
 På andra sidan muren bor den här krabaten.
 Juniors kusin Eriki, Nando fattade tycke på en gång!
 Han tyckte även att de hade städat dåligt.
Innan solen gick ned ville vi se stranden som bara ligger ca 5 minuters promenad bort. Det var skymning men vattnet var ljummet så vi kunde intå hålla oss från att hoppa i. Det blev mitt premiärdopp för den här resan!
 Sand i olika nyanser och grovlek bildade vackra mönster på stranden.

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag ressugen igen, fast jag just kommit hem. Så fina djurbilder! Ni ser ut att ha det härligt. Hoppas du hinner jobba också.
    Kram till alla och extra mycket till Nandinho.

    SvaraRadera
  2. Ja det var en riktigt härlig dag! Jag försöker att plugga på vardagarna och göra utflykter på helgerna. Ibland är det svårt att få lugn och ro för att Nando är uttråkad men oftast går det bra. Nu längtar jag efter att kunna vara lite ledig på slutet!! Slutspurt med intervjuer denna veckan! :)

    SvaraRadera