måndag 18 mars 2013

Framme i värmen!

Framme i Recife, efter drygt 7 timmars flygresa, var det dags att samla ihop alla grejer och få med sig en sömnig Nando, som under resan lyckats ta av sig till bara blöja, av planet. Tillslut stod alla flygvärdinnor samlade runt oss och vi var sista passagerarna att stiga av. Bagaget dröjde... Tillslut ropade de ut mitt namn och det visade sig att en av väskorna hade blivit kvar i Lissabon. Kanske tur det eftersom jag, allt som allt, hade med mig fyra incheckade väskor om ca 30 kg vardera plus två handbagage och en trött treåring. 
Men när vi äntligen kom ut i ankomsthallen blev det ett känslosamt återseende och hela lilla familjen var samlad igen efter en och en halv månads åtskillnad.
Underbart att äntligen slippa tjocka vinterkläder och kunna ta sig en dusch under vattenslangen, äta 5 glassar om dagen och dricka massor med juice gjord på färsk frukt.


Min vertikala odling var det inte mycket med längre. Ogräset har tagit över och det är bara den förvuxna basilikan som har klarat sig. Det kliar i fingrarna men jag får se om jag hinner göra någonting åt den denna gång. För min del är ju inte denna visit semester, även om det är lätt att luras till strandbesök och bassängbad. Jag måste ju åstadkomma en C-uppsats under våra två månader här hur nu det ska gå till.
Vår bakgård och utsikten från fönstret i vårt sovrum. Grannen som bor innanför den öppna dörren till vänster på bilden har köpt en badbassäng! Räddningen dessa varma dagar när luften står stilla och inte ens fläkten på högsta nivån ger en någon svalkning.






En fröjd att kunna leka ute i bara kalsingar med sin nyfunne vän. Nando som de sista veckorna i Sverige klagade på vintern varje dag på väg till dagis, njuter för varje ögonblick!

3 kommentarer:

  1. Lill-Mowgli! Å vad det ser härligt ut!
    Och ingen frisör inom synhåll ser jag.
    Kram allihop!
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Vad stor han har blivit,och långhårig. Fint! :) Åh det känns som evigheter sen jag träffade er sist...
    Hoppas ni får en bra tid och att uppsatsen går bra :)
    Kramar
    jocke

    SvaraRadera
  3. Karin: Ja eller hur! Konstigt att han inte störs av håret som hamnar i ögonen! Han har inte velat gå till frisören än trots att vi har lockat med alt möjligt :) Vi längtar efter er!! Speciellt Nando!!! KRAM

    Jocke: Ja tiden går fort! Det VAR ju ett tag sen vi sågs nu ;) Hoppas det är bra där hemma också!!
    KRAM

    SvaraRadera