torsdag 13 december 2012

Sjal av halv mormorsruta

Nu är äntligen sjalen färdig som jag började på i somras när vi var i Brasilien. Den är till min svärmor som behöver någonting som håller henne varm när hon sitter i kyrkan. Att göra en sån här sjal är ganska lätt, i alla fall om man vet hur man gör mormorsrutor. Det svåra tyckte jag var att få till vändningen och det tog några varv innan jag kom in i det. Men nu har jag hittat en tydlig beskrivning av Virkpia. Låt dig även inspireras av hennes andra rutor!
Det är jobbigast i början när varven är korta och man måste byta färg hela tiden men vart eftersom går det snabbare.
Nu är jag sugen på att göra någonting ännu större som en filt! Men först måste jag köpa mer garn...

2 kommentarer:

  1. Härlig miljö du virkade i! I skuggan under palmerna vill man gärna vara en sån här grå vinterdag.

    Åtta såna halva mormorsrutor, wow det blir fint, men så mycket jobb!

    SvaraRadera
  2. Men va du är duktig vännen! Kram

    SvaraRadera