lördag 8 december 2012

Ljusstakar i betong

De här ljusstakarna för värmeljus är gjorda i finbetong men eftersom att det var ett år sen jag gjorde dem så har jag inte kvar någon kartong att titta på. Jag hade blivit inspirerad av allt fint man hittar genom att Googla på "gjuta betong" och hade förberett massor med olika förpackningar att gjuta i. Men betongen räckte till de här två som är gjutna i mjölkkartonger. Det går åt mer än man tror!!!
När betongen är tillblandad så fyller man upp till den nivå som man vi ha ljusstakarna i och så trycker man ned ljushållaren. För att de inte skulle flyta upp hade jag tänkt använda mig utav stenarna bilden ovan men det räckte inte som tyngd. Men med lite kreativitet så klarar man allt!
Det enda man behöver är alltså ett paket av någon slags betong, vatten, någon form att gjuta i exempelvis en mjölkkartong och sedan i det här fallet ljushållare som man kan köpa i hobbyaffärer. Och så följer man bara instruktionerna på paketet! En väldigt uppskattad julklapp blev det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar