måndag 4 april 2011

Jag har en ganska galen idé. Jag har tänkt på den sen förra sommaren ungefär när besvikelsen över att vara inpaketerad av ett fasadbygge och inte kunna använda balkongen gjorde att jag tänkte att "nästa år ska balkongsessongen bli perfekt!" Idén är denna: En balkongodlingsdag och den har två syften. För det första: Komma igång ordentligt med balkongodlingen redan i början av sessongen. Jag har de fakto tre fasta hållare för balkonglådor som måste utnytjas! För det andra: Jag har knapt sett en enda av mina grannar sen jag flyttade hit och jag måste ju göra något försök att försöka få dem att krypa ut ur sina hålor!

Tanken är att jag ska införskaffa plantor och annat material som sedan de som vill får använda sig av till självkostnadspris. Det som blir över kanske jag kan lämna tillbaka eller så använder vi det till föreningens allmänna ytor. De flesta bara suckar när jag berättar om idén och det kanske låter helt orealistiskt men jag känner att jag verkligen vill försöka. Aja, jag ska skicka ut informationsblad till grannarna så får vi se vad de säger! Är du nyfiken på att vara med så gå in och anmäl dig på facebook! Eventet heter "Balkongodling"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar