torsdag 7 april 2011

Hmmm...

Ok, jag kanske måste tänka om lite angående min balkongplanteringsdag. Tydligen så finns det inte så stort utbud av växter som klarar frostnätter och dessa kan komma ända in i juni. Blir kanske lite sent med tanke på att vi kanske åker iväg till Brasilien då. Funderar på att kanske bara dra ihop ett gäng för att planera vad vi ska göra med våra gemensamma takterrasser istället. Lite mindre risktagande gällande inköp och så kanske det är lättare att engagera andra i huset för ett sådant syfte. Kanske kan man istället fixa en liten vårfest i anslutning med vårstädningen eller nått för att lära känna resten? Hur som helst var det väldigt intressant på kursen idag och jag har fått lära mig om jord och fått en lista med lite olika växter som passar sig för balkongodling. Nu ska jag bara googla på alla så att jag ser hur de ser ut också!


Mina små plantor har fått en nattlampa. Jag oroar mig lite för att de inte får tillräkligt med ljus och att det är för varmt för dem nu när de har börjat gro. Jag har också lärt mig att det är dags att plantera om dem när rötterna börjar krypa ut på undersidan men än så länge så är det bara i en av korrianderkrukorna som de har börjat sticka fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar