torsdag 17 februari 2011

Nu har Nando snart gått två hela veckor på dagis. Måste säga att det inte känns helt bra. Det är som om fröknarna inte har någon lust att verligen lära känna barnen och det kanske inte är så konstigt om man ska sluta om en vecka eller bara är vikarie för en kort period men jag tycker att för barnens skull så kan man väl i allafall försöka? Känns som om de är mer fokuserade på att städa och administrativa uppgifter än att leka. När jag kommer dit så blir jag typ överöst av barn som vill sitta i mitt knä och visa upp saker och det är ju skit kul! Hur kan man inte tycka om det? Känner mig ledsam över tanken på att Nando kanske känner sig ensam på dagarna. Jag ser ju att han har kul när jag kommer och att han har lärt sig massor, redan första dagarna märktes stor skillnad, men jag skulle önska att de var lite mer familjära! Iallafall med de små barnen! Jag vet inte, det kanske är jätte löjligt att tänka så här men det känns bara inte helt bra i magen när jag lämnar honom. Jag hoppas verkligen att de hittar några bra förskolelärare till vår avdelning så att det blir bättre annars kommer jag nog att vilja byta. Tittade föresten på arbetsförmedlingen om det fanns några annonser där men hittade inga. Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar