lördag 17 april 2010

Like a prinsess

Ligger i en hotellsäg på ett slott Herren herr Nilsson sovandes bredvid i en alldeles egen liten säng. Vi är på konferens med styrelsen och har suttit i möte från lunch till kväll. Därefter en promenad i den vackra parken och en fyra rätters middag på det. Vid bordet intill satt ett äldre par. Mannen var blind och kvinnan var hans förlorade sinne genom att beskriva allt omkring. Det var så fint! Det verkligen strålade kärlek omkring dom och jag blev varm i hjärtat. Sen visade det sig att mannen var en känd akademiker som jag använt mig av i ett arbete kring bemötande av personer med funktionshinder. Jag hade lust att gå fram oh hälsa men var för feg. Om jag ser dom imorgon kanske jag vågar.

Vid det andra bordet intill satt skådespelaren Zinat Pirzadeh med sälskap och när hon såg herr Nilsson utbröt hon "bäääääbis" och bad om att få hålla. Han hade precis vaknat och såg ganska fundersam ut. Så synd att man inte kan lägga upp bilder från telefonen i den här light-blogg versionen. Får bli när jag kommer hem.

Nä kanske bäst att försöka sova lite nu... Känner ingen som helst sömn men däremot lite kramp i skrivfingret. God natt!

3 kommentarer:

  1. Haha "med en herr Nilsson..." blev "Herren herr Nilsson..." aja...

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite konfunderad men snappade ändå ;)

    Det är klart du ska gå fram och prata med den blinde mannen i morgon, han kommer antagligen att bli jätteglad!

    SvaraRadera
  3. Hej Lojsan! Grattis till lägenheten! Va härligt att få ett eget ställe, pyssla & inreda som du själv vill. :) Hoppas allt är bra med er, snart fyller vi ju år också! Hi hi.. saknar er väldans mycket. Massvis med kramar, hälsa de andra!

    SvaraRadera