tisdag 20 april 2010

03:16

Jaha då sitter man här mitt i natta, den sista natta. Hemma... I kollektivet, generationsboendet. Huset som i november inhyste 6 personer och två hundar. Från och med imorgon är det bara Mamma, Pappa och Ylle kvar. Kan inte sova. Inte så konstigt kanske. Alla ljud som är så bekanta. Som bergvärmeapparaten som surrar under golvet, känns som om den var aldeles brevid. Alla tankar snurrar. Flytten i morgon. Måste skicka in adressändringspappren, beställa Internet, TV, ställa herr Nilsson i dagiskö, anmäla till ny bvc, köpa ett köksbord, stolar, en dammsugare.. Vill packa allt som är opackat men det sover två herrar i rummet. Mina kläder. Använder typ 10% av kläderna jag äger... Har lust att lägga allt i en sopsäck och ge till behövande. Fick föresten en idé när jag låg och försökte sova. Att jag skulle tvätta alla mina gamla sticksiga ylletröjor så att de tovade ihop sig och sen göra nått av dem. Varför inte sittdynor. Eller skoinlägg? Just för tillfället tycks det mig som en alldeles förträfflig idé. Får se vad jag tycker imorgon. Antagligen läggs den på hyllan för braiga idéer i väntan på tid. Tyckte mig se en lokal med en massa krukor och annat keramiskt i fönstret i ett hus nära mitt nya hem när vi svishade förbi idag. Tror kanske att det var en önsketanke som förvillade min syn i förhoppning om att jag ska ha en keramikverkstad som granne. Längtar tills jag är 40. Då ska jag kanske göra en helomvändning i mitt liv och tjäna pengar på att knåda ihop fina föremål i lera. Jahapp. Nä nu ska jag kanske sova lite eller iallafall inta horisontalläge i väntan på sömntåget... Godnatt mamma som antagligen sitter och sliter fortfarande med sitt gigantiska 300-bilder-på-en-månad jobb.

1 kommentar:

  1. Jag vet inte varför, men detta mysiga melankoliska inlägg tilltalade mig skarpt.

    Kram Emma

    SvaraRadera