tisdag 12 juli 2011

Hjälp!

Tomatinvation!!! Det börjar kännas lite vildvuxet på min balkong onekligen. Snart tar de väl över helt! Tomatplantrna har skjutit i höjden och har massor med blommor. Och jag hade en liten humla på besök idag så jag hoppas att det ska bli många tomater också!

Här är balkonglådan som jag skrev om sist. Av krassen var det bara ett enda litet frö som grodde och nu har jag tappat bort påsen så det blir nog inga fler. Men lyckoklövern som jag satte som små lökar tog sig direkt. Jag läste i en gammal krukväxtbok som jag fått av min farmor att man kan ha dessa året runt! Så det blir väl till att ta in dem i höst.

Paprikaplantan har fått flera blommer men de ramlar av nästan direkt! Hoppas att de har hunnit bli befruktade.

Här är min fina sittpuff som jag har gjort utav gamla tygtrasor som jag köpt på loppis! Vill du läsa mer om hur jag gjorde så gå in här!

2 kommentarer: