onsdag 13 juli 2011

Sonen!

Pappa sa att man ju kan undra om jag har bytt bort mitt barn mot ett gäng tomatplantor utifrån vad det har handlat om här den senaste tiden. Så klart jag INTE har! Kanelbullen har hunnit bli hela 1 år och 9 månader och är han inte det absolut finaste som finns på denna jord? Det finns inget som skänker mig så mycket glädje, kärlek, skratt och livslust som just denna lilla prick!

Nu har vi båda sommarlov och hinner umgås varje vaken timma och det är helt och hållet fantastiskt! Sen han fick ledigt har det bara sprutat ut nya ord och roliga saker hag gör. Hans morfar (vovo) har t.ex. lärt honom att kalla alla män för gubbar så nu skriker han "Dubbe" efter alla som går förbi och det kan även vara 25 åringar. Det behöver heller inte nödvändigtvis vara av det manliga könet. Härom dagen satt han och sa "Dubbe, Dubba" till ett ungt coolt par som satt och höll om varandra i tunnelbanan. Och "Dubba Sova" när hon lutade sig mot honom. Jag höll på å skratta ihjäl mig!

Imorgon åker vi till landet igen och det ska bli jätte skönt! Hoppas bara att tåget går som det ska. Men så med andra ord så borde jag packa... Bilder från senaste besöket på landet får ni se imorgon.

2 kommentarer:

  1. hehe gullet! jag skäms lite när man går med honom och han roppar gubbe till någon man kan tänka sig ha lite 30-eller 40årskris. Men de e sjukt kul :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätte pinsamt! Iallafall om den han kallar gubbe ser sur ut!!

    SvaraRadera