tisdag 28 juni 2011

På min balkong

Tomatplantorna har fullt med blommor och här och där hittar man små tomater. Än så länge bara pärontomater vad jag kan se. Har sedan länge tappat kollen på vad som är vad så det ska bli spännande att se om det är någon körsbärstomatplanta kvar efter utgallringen! Jag pollinerar iallafall för fullt så jag hoppas att det ska bli fler tomater!!!

Även de små överlevarna paprikaplantorna har fått lite mer utrymme att växa till sig i. Och där är det också blommor på väg. Undrar om det hinner bli några frukter färdiga att skörda!? Är ju lite av en nybörjare så har ingen aning om jag ligger bra till tidsmässigt eller om jag är helt ute och cyklar... Först var det alldeles för tidigt för att göra någonting kändes det som och jag gick och väntade på de där jävla "järnnätterna" som aldrig kom och sen har tiden bara flugit iväg! Köpte Dahliaknölar som jag hade tänkt så men det är det antagligen alldeles för sent för?! Har även satt krasse i en balkonglåda med spalje som jag går och väntar på ska gro men vi får väl se om det hinner komma upp nått. Jag blir så stressad av alla trädgårdsreor överallt och det känns som om sommarn snart är slut!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar