måndag 13 juni 2011

Ok nu har jag sommarlov. Det känns skit skumt! Har inte varit ledig LEDIG på ja jag vet inte! Mammaledig är ju inte riktigt ledig om man säger så. Nu ska Nando vara på dagis i två veckor till och jag har inget planerat förutom en massa saker som jag har längtat så länge efter att ta tag i. Måla om, pyssla, plantera, fixa med takterrasserna i bostadsrättsföreningen...! Har fortfarande den där överhängande ångestkänslan av att jag borde göra något som jag inte riktigt vet vad det är som jag haft konstant sen jag började plugga. Den där känslan av att man alltid kunde läsa lite till. Det är sååå skönt när jag kommer på att: det behöver jag visst fan inte!

Om jag inte hade glömt mobilsladden hade ni fått se några bilder på de första små tomaterna på mina förvuxna tomatplantor som för närvarande fyller hela min balkong! Men så länge får ni se lite hur det sett ut fram till idag...

Så här pluttiga var de fortfarande i början av maj. Något jag har lärt mig till nästa år är att jag inte ska så så jävla många av varje! De växer och blir större!!!(som om det var en nyhet)

Här fick de första sina lite större boningar. Jag har fortfarande ett gäng som bor i sånna förpackningar p.g.a. platsbrist. Någon som vill adoptera?

Ja här hade de inte ens nått över kanten! Tyckte skuggbilden var så fin.

Första utevistelsen! Mycket har hänt sedan dess. Nu står de flesta i varsinna hinkar på golvet och når ända upp till balkongräcket.

Flera bilder kommer snart!

3 kommentarer:

  1. appropå pyssel! panduro har 50% rea nu..o rea hela sommaren..bara så du vet!

    SvaraRadera
  2. Hej fina vännen! Va kul att det växer och frodas på din balkong. Jag har minsann skaffat mig en liten blogg jag med... :) saknar er! Kramar från Lojsan.

    SvaraRadera
  3. Tova: Åh då måste jag åka dit! Är visserligen helt pank så får nog invänta föräldrapengen först... Men HELA sommaren lät ju bra!

    Lisa: Ja det är jätte kul! Går dit och kikar flera gånger om dagen för att se om det hänt nått hehe, lyllo dig som har en hel trädgård! Och mysigt med alla djur!!

    SvaraRadera