tisdag 9 november 2010

Sova?

Ok det var inte riktigt så stabilt som jag trodde. Fick för mig att han höll på att få krupp, vilket tydligen jag hade ofta när jag var liten. Var tvungen att googla det och läste att det blev värre av att ligga ned och desto mer upprörd barnet blir. Vid symptom skulle man upp och gå med barnet , lugna o.s.v. Så där var det kört med att försöka vara konsekvent... Han har vaknat runt 6 och ibland har vi helt enkelt gett upp för att det inte funkat att få honom att sova igen. Då har hela dagen blivit skev. I fedags var iallafall jag och Junior ute på kvällen utan Nando för första gången!! Morfar var barnvakt och skötte läggning och allt. Det hade gått jätte bra. Inget gråt på hela kvällen fast det hade tagit en timme innan han somnade. Skönt att veta att det funkar! Vi har sovit hos mina föräldrar sen i torsdags men nu ska vi hem. Ska bli skönt även om det är jätte mysigt att hänga hos dem. Får se om sovandet kanske blir bättre då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar