torsdag 31 mars 2011

För snart två veckor sedan gjorde jag i ordning mitt lilla såprojekt som jag skrev om i min andra blogg Nästan och Klart. Då såg det ut såhär! Jag har sått pärontomater, persilja, körsbärstomater, koriander, kumguat och röd paprika. Vissa fröer var köpta och några har jag fått ifrån en bekant. Det var spännande att se vad som skulle komma upp först! Efter några dagar dök det upp små blad i korrianderkrukan och efter ytterligare några dagar började små pärontomatplantor ta sig upp.

Det är så fantastiskt att följa dem hur de växer! Helt plötsligt så står de bara där och under en natt hinner det hända jätte mycket. Nu har det kommit upp små plantor i alla krukor förutom där jag sått kumguat vilket jag inte ens vet vad det är. Det såg ut som apelsinkärnor så det är väl någon citrusfrukt skulle jag tro. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar