torsdag 6 januari 2011

Nu har vi äntligen fått dagis plats! Och på bästa dagiset! Eller det vet jag inte men det var iallafall vårt förstahandsval. Nära, mysig gård, gott omdömme från de som har sina barn där osv. Hoppas att det är bra. Ska bli spännande att se hur det går! Vill få mer information, typ om det är nått vi ska förbereda? Inskolning och så. De har tydligen inskolning enligt tredagarsprincipen. Tycker det låter vettigt med kort inskolning för att förkorta lidandet? Någon som har erfarenheter?

3 kommentarer:

  1. tror i stort sett alla förskolor har så kort inskolning nuförtiden.iaf alla i stockholm vad jag vet.
    det funkar nog för de flesta men om det är totalt kaos så får man ju längre.
    bina o knut grina i kanske en månad när man gick..men de var ju i en mer känsla ålder också..typ nääästan två år.
    brukar vara lättare med 1åringar tydligen.

    SvaraRadera
  2. vi hade TVÅ veckor. det var mest konstigt. Vet inte om det blev så mycket lättare för sonen.

    SvaraRadera
  3. Nä jag kan tänka mig att det blir jobbigare om barnet lixom vänjer sig vid att man är där men vi hade ju otur med att det var så rörigt. Jag tror iofs att vi föräldrar led mer av det än barnen!

    SvaraRadera