fredag 17 december 2010

Snart är det jul, jag har inte köpt en enda julklapp och har inga pengar. Min motivation till skolan ligger på noll. Har inte gjort några julkort. Fryser typ konstant trots att jag tar på mig de varmaste kläderna jag har. Önskar mig varma saker i julklapp typ ullsockor, ullunderställ, en åkpåse i fårskinn i vuxenstorlek... Känner mig ledsam. Vi har precis haft redovisning i skolan och jag blir alltid påverkad av det. Har ingen matlust alls. Vill mest bara gråta. Fick panik, ville springa ut ur rummet. Inte bara för att min insats under redovisningen var katastrofal, det är bara nått med den här dagen.
Lyssnar på hela årets avsnitt av "barnen" i podversion. Får tårar i ögonen i nästan varje program. Inte bara av ledsna känslor! Är kanske inne i någon känslig period just nu.

3 kommentarer:

  1. Känner igen mej.
    Typ de senaste typ två månaderna har jag inte haft ork med nånting.
    Hade tänkt baka pepparkakor..hinna med massa julgrejer..ha konstant städat.
    Hinner ingenting,orkar inte.
    Stirrar mej blind på alla perfekta hem i alla bloggar jag kollar på...och får komplex.
    Har aldrig råd med något annat än det vi måste lägga pengarna på.
    Vagnen fastnar i alla snödrivor.
    När man väl är ledig och skulle vilja sova måste man gå upp o tvätta klockan 7.
    Kollar på nyheterna...inser att det inte finns någon anledning att klaga..och så får jag dåligt samvete över det också.

    SvaraRadera
  2. Ja precis!!! Känner att man borde vara glad för att det är massor med snö osv men kan inte känna mig glad för nått just nu. Sen blir det ju inte bättre av att Nando gått och fått vinterkräksjukan. Väntar bara p att jag ska bli smittad också...

    SvaraRadera
  3. urs vilket ledset inlägg. även om jag känner igen mej massor. typ allt blir jobbigt för att det här vädret är som det är. kolsvart och svinjobbigt att röra sej utomhus. jag har varit konstant sov-trött i typ en månad. känns skit-trist att julen är så kort i år, när ska man hinna vara ledig och faktiskt VARA LEDIG!!!!?????

    hoppas inte vinterkräksjukan delar med sej till er andra.
    kram

    SvaraRadera