tisdag 7 december 2010

Känner mig mest ensam...

Såg fram emot att få vara själv hemma ikväll. Junior är och jobbar hemma i Kungsängen. Tänkte njuta av att slippa tv:n och hinna med en massa saker men, orkar inte... Det har varit en tuff dag. Vi har varit hemma hela dagen tvättat. Vår tvättstuga är nästan alltid ledig på dagarna så jag behöver aldrig boka i förväg. Den är jätte stor och alldeles nybygd och så finns det en barnhage med leksaker! Tog typ hela dagen för emellanåt skulle det ju ätas, sovas osv. Nando har varit lite nedstämd de senaste dagarna. Han har fått någon konstig magåkomma och är jätte dålig i magen. Går typ åt ett halvt paket blöjor om dan känns det som och ibland får jag byta igen inom loppet av 5 minuter! Påminner om hur det var när han va bebis. Vet inte vad det beror på men det kom efter att vi var på jullunch med släkten i söndags. Nando provsmakade massor av saker för första gången så han kan ju ha fått i sig något skumt. Lillynket... Och jag hade inte fattat att man kanske skulle gett honom specialmat för att få magen i ordning, typ morotspuree ellet nått, utan har proppat i honom möngder med välling hela dan för att han åtminstonne skulle få i sig NÅGOT! Det kanske inte var det bästa... Fan va man kan göra fel hela tiden! Lillrumpan är alldeles röd och nästan skinflådd av alla blöjbyten! Känns så elakt att behöva ta upp honom när han sover för att tvätta och byta, speciellt som det gör jätte ont. Som tur är verkar han iallafall kunna sova utan besvär. Imorgon får bli en rumpanbardag. Ska rulla bort alla mattor och stå beredd med skurhinken...

Det finns föresten ett annat ord för röd stjärt har jag lärt mig nämligen Blöjdermatit... Jahapp!

Nä nu skiter jag i det här, det blev inget gjort ikväll... God natt gott folk.

6 kommentarer:

  1. Fy inget skoj när det blir röda stjärtar.
    Testa med att tvätta med olja istället för med vatten som torkar ut och gör eländet ännu värre.
    Låt rumpan vädra ofta och smörj med Idomin salva.
    Hoppas det försvinner snabbt.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett elände! På dagarna går det väl an men på natten är det värre eller när man är ute på stan! Ska testa att tvätta med olja! Jag tycker det redan ser bättre ut efter några zinksalva smörjningar!

    SvaraRadera
  3. inytiolsalva är den bästa tycker jag..försvinner typ det röda på en kvart

    SvaraRadera
  4. Tov: Inytiol? Har jag aldrig hört! Det ska jag kolla upp. Finns på apotek antar jag? Ses ikväll!!

    SvaraRadera
  5. japp det finns på aptoket..ligger vid barnhyllan har jag för mej.absolut bästa salvan

    SvaraRadera