söndag 26 september 2010

Gårdagens loppisfynd!

Igår var jag på världens bästa loppis som jag har lovordat vid tidigare tillfällen och som alltid kom jag hem på bästa humör med fina fynd i kassen!

Hade svårt att tro mina ögon när jag såg detta vackra lapptäcke hänga där mitt i blickfånget för alla besökare och när jag såg prislappen! 60 kr!!!? Det är alltså ett alldeles på riktigt handsytt lapptäcke om ca 2x2 meter. Så nu till alla lapptäckssyende människor där ute inklusive mig själv. Så mycket är slitet värt!?

Några söta koppar att slå sönder! totalt 15 spänn..!

Från någonstans i mitt förflutna kan jag förnimma en känsla av daggfylld kvällsluft blandat med pappas sommarsvett- och ciggarettröksdoftande skjorta... Barndomsminne från landet? Var iallafall tvungen att köpa den för 1 kr.

5 kommentarer:

  1. den sista koppen!!!!!!!!!!!!!! vi hade också såna.åh..har letat efter de där kopparna.alltid tänkt att jag skulle vilja hitta iaf en på någon loppis.
    jag kommer precis ihåg hur den är att dricka i...typisk choklad-kopp.

    SvaraRadera
  2. Grattis till lapptäcket! Man kan inte värdera sånt i pengar. Gläd dig åt det dubbelt.
    Vackra foton! Skulle kunnat platsa i nån romantisk inredningstidning.
    Den sista muggen liknar en som jag köpte när jag praktiserade i Borås i forntiden. Fin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tova: Ja jag får riktiga mysminnen av den och den är jätte god att dricka ur! :)

    Mamma: Tack! Nä jag vet och jag glädjs 100gånger om varje gång jag ser det! Men det är nog den jag minns då? Sov gott och kör försiktegt imorgon!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Lapptäcket var verkligen superfint!! Kopparna på mellersta bilden är också ett riktigt klipp! Jättehärliga!

    SvaraRadera
  5. Hej kusin! Kul att du lämnar ett avtryck! Har just firat lilla kanelbullen med tårta :) hoppas vi ses snart igen! Kram

    SvaraRadera