tisdag 20 juli 2010

Ska åka till Barcelona! Jag bodde ju där några månader under 2004 och har inte varit där sedan dess. Det var ju där jag träffade min Junior. Tänk att vi hann bli tre innan vi kom iväg på återbesök! Det ska bli spännande att se vad som hänt sedan dess. Vilka vänner som bor kvar. Det blir troligtvis en helt annan upplevelse att se staden med en 9 månaders bäbis. Det är konstigt att tänka att det gått sex år sedan vi lärde känna varandra. Junior har alltså bott här nästan dubbelt så länge som han bodde i Barcelona! När vi sågs tyckte jag hans tre Barcelona-år var en evighet. Men som alltid så känns det samtidigt som om det var en evighet sen, i ett annat liv.

2 kommentarer:

  1. Tänk vilka vändningar livet tar! Det var tack vare din Barcelonavistelse som möjliggjorde att jag kunde flytta in till er, vilket ledde till en hel massa saker, bl.a att jag idag har två schnauzrar, du en Nando, att Karin och Lennart är mormor och morfar, surfbutiken, Juniors liv i Sverige mm mm mm... tufft Lisa, du har utstakat massa livsöden och detaler i livsöden genom din Barcaflytt!

    SvaraRadera
  2. Emma formulerar det så bra! Svindlande tankar.
    Ha det så trevligt i Spanien och ge Ollebulle en stor kram från mej.

    SvaraRadera